Renault viert elektrisch rijden met Laad Me campagne en lied

Vandaag lanceert Renault een nieuwe campagne en het lied ‘Laad Me’, gezongen door Mariëlle Flens (singer-songwriter). Het lied is geschreven voor de gelijknamige meerjarige campagne van Renault. Het veelbelovende zangtalent Mariëlle neemt luisteraars mee op een avontuurlijke roadtrip en speelt in op een groot gemeenschappelijk verlangen: het gevoel van vrijheid. Als Europees marktleider en pionier op het gebied van elektrisch rijden, doorbreekt Renault met deze campagne barrières rondom elektrisch rijden zodat autorijders maximale vrijheid kunnen beleven.

Renault elektrisch rijden

Renault brengt vrijheid en elektrisch rijden bij elkaar. Inmiddels biedt Renault het grootste aanbod van geëlektrificeerde en 100% elektrische auto’s. In navolging van de 100% elektrische Renault ZOE, KANGOO Z.E. en MASTER Z.E., brengt Renault nu een nieuwe generatie geëlektrificeerde modellen, de CLIO E-TECH Hybrid en CAPTUR E-TECH Plug-in Hybrid. In september verschijnt de nieuwe Renault MEGANE E-TECH Plug-in Hybrid en dit najaar de 100% elektrische TWINGO Electric. De introductie van nieuwe modellen vormen belangrijke momenten in de campagne.

De Laad Me campagne zet in op de pure beleving van elektrisch rijden. Renault laat zien wat mogelijk is en geeft zo antwoord op de vele vragen die nog spelen rondom de nieuwe generatie elektrische auto’s. Door mogelijkheden en het gevoel van vrijheid centraal te stellen, speelt Renault in op een positieve emotie. De campagne inspireert en heeft als doel om autorijdend Nederland te enthousiasmeren voor de vrijheid die de wereld van elektrisch rijden te bieden heeft.

Het Laad Me lied

Zingen geeft Mariëlle (bekend van The Voice Of Holland) een gevoel van vrijheid, waardoor het lied Laad Me helemaal op haar lijf is geschreven. Als opkomende artiest staat Mariëlle voor een nieuwe generatie met een geheel eigen stijl.

De songtekst sluit tevens aan bij de vrijheid die rijden in een elektrische auto van Renault biedt. Met de dubbele betekenis van ‘laad me’ gerelateerd aan het laden van elektrische auto’s als ‘laat me’ wat verwijst naar eigen en nieuwe keuzes maken, geeft Renault een knipoog aan het Nederlandse publiek. De campagne wordt met het nummer gelanceerd op Spotify en aangeboden bij radiostations. Ter ondersteuning van het lied is een video gemaakt waarin een moeder en haar dochter op een roadtrip gaan. Vrijheid en ontdekking vormen het overkoepelende thema.

Het lied, of delen daarvan, komt terug in de andere campagnematerialen. De campagne bestaat onder andere uit een tv-commercial, radiocommercial, banners, online video’s op social media en YouTube.